boknea -

Gone Övergivna



Å, vad jag har längtat efter att få läsa den här boken. Jag hittade den äntligen i skolbiblioteket, och lånade den. Sen läste jag. Och läste. Åt middag. Läste. Läste lite till. Sov. Läste ännu lite till. Var i skolan. Läste ut den. Jag hade velat sträckläsa den. Dumma skola! Dumma mat! Dumma sömn! Att dom sakerna alltid ska vara i vägen när man läser en spännande bok. Men nu har jag läst ut den i alla fall. Och här står det vad denna magnifika bok av Michael Grant handlar om.

Ena sekunden var alla vuxna där, nästa var dom borta. Ingen förstod någonting. Helt plötsligt var alla över 15 år bara puts väck. Varken internet eller TV fungerar och läget är kaosartat. Så kommer några ungdomar från en annan skola i närheten och styr upp allting. De utser sheriffer, några som tar hand om dagisbarnen och mycket mer. Men Sam, en fjortonårig kille, misstänker att de nya ungdomarna kanske inte har de avsikter de utger sig att va. Men vad han än bestämmer sig att göra så måste han skynda sig. Hans femtonårsdag närmar sig med stora steg.

Jag läste den här boken med skräckblandad förtjusning. Den var väldigt hemsk och läskig men ändå så otroligt bra! Jag längtar verkligen tills nästa del kommer. Är man lite lättskrämd så ska man nog inte läsa den här i mörkret när alla andra har gått och lagt sig. Det gjorde jag... Inte kul. Men jag hoppas verkligen att du som läser det här inlägget kan tänka sig att läsa den här underbara boken. Du blir inte besviken.


Kram BokNea

Kommentarer
Postat av: Fanny

GAAAAH JAG HAR HITTAT DEN!

imorgon så har jag äntligen boken i min hand ♥ sen du berättade om den så blev jag kär xDD hoppas den är lika bra som du säger :))

2010-01-31 @ 20:53:15
Postat av: Nea

Jippie :D Den är garanterat jättebra! Den som inte tycker det är galen.

2010-02-01 @ 18:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]