boknea -

Olika omslag på Hemsökt-böckerna

Har ni sett Storbritanniens nya omslagen för Hemsökt-serien av Meg Cabot? Riktigt coola tycker jag. När jag skulle söka på google efter det andra omslaget upptäckte jag att det inte bara finns ett annat omslag. Ju mer jag letade hittade jag bara fler och fler. Jag har också upptäckt att det finns flera titlar för böckerna och att Meg Cabot har använt sig av sin pseudonym Jenny Carroll på endel av böckerna. Det är något mystigt med femman också. På endel nätbokhandlar finns alla böcker i serien utom just den, och på edel ställen har den en annan stil på omslaget än de andra. Ett riktigt mysterium.



Det finns två olika titlar till varje bok:
1- Shadowland / Love You To Death
2- Ninth Key / High Stakes
3- Reunion / Mean Spirits
4- Darkest Hour / Young Blood
5- Haunted / Grave Doubts
6- Twilight / Heaven Sent

Här är de nya omslagen:

          1&2                                3&4                             5&6


Här är de amerikanska omslagen: (de är de vi har här i Sverige)




Här är några andra amerikanska omslag där Meg Cabot står under pseudonymen Jenny Carroll. De verkar dock bara finnas till den fjärde boken, men den hittade jag i två olika färger:






Här är några andra som jag tror kommer från Storbritannen, också skriven av "Jenny Carroll". Här verkar bara 1, 2 och 3 finnas:

   




Här är några till där titlarna inte är detsamma som på de andra:




Här är några till, Konstigt nog finns inte femman. Dock misstänker jag att de här är cd-böcker:





Här är några ljudböcker som jag bara lyckats hitta på en enda hemsida, som har väldigt små bilder. Det finns ingen femma här heller:





Här är två cd-böcker på femman som inte passar in på något annan ställe:




Det var allt jag hittade. Vilket tycker du är finast?


Kommentarer
Postat av: Elin

Dom första var ju coolast!

2010-06-18 @ 16:37:33
URL: http://elinsboklista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]