boknea -

Skriet Från Vildmarken

Skriet Från Vildmarken - Jack London

128 Sidor

Det är slutet på 1800-talet och varghunden Buck blir såld till en man som för honom till Alaska. Där får han jobba som slädhund åt några män. Det är ett hårt och slitsamt arbete där allt handlar om att överleva. Sen får man följa Bucks väg genom livet och olika ägare och hans kamp för att överleva.

Den här boken var kul och annorlunda från annat jag brukar läsa. Den är skriven typ i början på nittonhundratalet så det är väldigt många konstiga ord, som Kommo och Ginge. Jag tycker ändå det var rätt kul att läsa något så gammalt. Det här är en riktig klassiker och jag tycker ni ska läsa den.

XoXo BokNea


Kommentarer
Postat av: Jack L

kul att du läser gamla klassiker - nu tycker jag du ska testa jerry.

2009-12-22 @ 15:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]