boknea -

Forever Princess

Forever Princess - Meg Cabot

382 Sidor

Mia, prinsessan av Genovia, fyller snart 18 och ska äntligen slippa high scool och börja på college. Men vilket college ska man välja om man kommit in på alla man sökte till? Och hur ska man göra när man ljög till sina vänner och sa att man inte kommit in på ett enda? Precis som att man ljög och sa att ens slutuppsats handlar om den Genoviska vinodlingens historia, när den egentligen är en 400 sidor lång roman.
Mias liv är svårt. Hon har en fantastisk pojkvän som alla älskar, men som hon inte är helt säker på att han är "den rätta". Sen kommer hennes före detta pojkvän Michael tillbaka från Japan, och in i hennes liv igen.
När man tror att ingenting kan bli sämre så håller Mias pappa på att förlora i valet om att bli president av Genova-av Mias avskyvärde kusin!


Jäg älskar den här boken! Eller, inte bara den här boken, hela serien är helt fantastiskt kul! Det är så synd att det här var den sista, jag hade gärna läst 40 böcker till. Det är så kul att läsa om Mias alla problem och alla missförstånd. Jag förstår inte hur Meg Cabot kan skriva bok efter bok och hela tiden träffa mitt i prick. Eftersom den inte har kommit ut på svenska än så var jag tvungen att läsa den på engelska. I början var det lite svårt, men det gick mycket lättare sen. Då märkte jag knappt att den var på engelska. Ni måste läsa den här! Men tänk på att läsa dom andra i serien föra, annars kan det bli väldigt förvirrande.


XoXo BokNea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]