boknea -

Pojke Flicka

Pojke Flicka - Terence Blacker

284 Sidor


När Sam, Matthews odräglige kusins mama har dött, fick Sam ta flyget till England och bo hos Matthew och hans mamma och pappa. Matthew blev inte direkt överförtjust. När Sam dessutom vill vara med Matthew och hans kompisar i deras "gäng" drar dom gränsen. För att slippa Sam ska dom komma på ett helt omöjligt inträdesprov för att vara med i gänget. Sam ska under en hel skolvecka vara utklädd till tjej för att kunna spionera på tjejerna i klassen. Först går planen lysande, men snart bli Sam en av skolans populäraste tjejer och utbjuden på dejt. När Sams pappa sen kommer ut ur fängelset och vill hämta hem Sam till Amerika blir deras lilla lek på allvar.

Den här boken är nog den roligaste boken jag någonsin läst! Man skrattar på varenda sida och det händer oväntade saker hela tiden. Jag vet inte hur många gånger jag har läst den här, jag får aldrig nog. Läs den!

Här är ett stycke ur boken som är så otroligt bra:

Men det hände något när Sam började sjunga den kvällen. Det gick en sorts rysning genom publiken, som om samtliga plötsligt hade fångats upp, slitits ut ur sitt tillstånd av artigt ointresse och hjälplöst dragits till ljudet av Sams röst och Zias gitarr.

XOXO BokNea


Kommentarer
Postat av: Elin

Den var grymnt bra tack för lånet!

2010-01-15 @ 17:48:45
Postat av: Nea

Håller med :D

2010-01-15 @ 22:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]