boknea -

Prinsessa i högform

Prinsessa i högform
Skriven av Meg Cabot


Mias liv är inte lätt. Hon blir kallad bebislickare av sin kompis eftersom hon gullar med sin nye lillebror Rocky så mycket. Hennes kompis Lilly och hennes farmor försöker få Mia att bli elevrådsordförande. Något som Mia blankt säger nej till. Hennes älskade pojkvän Michael har börjat på college så nu kan dom bara träffas på helgerna. Men de värsta är nog det som hennes ärkefiende Lana viskar till henne i matkön.

Jag märker oftast ingen skillnad på de här böckerna. De är oftast likadana. Vilken tur att de är så bra så att man inte tröttnar på dom! Mias knäppa tankar och teorier är så roliga och jag älskar att förja alla intriger och problem hon har. Jag känner igen mig väldigt mycket i den också. Många tankar och känslor kan jag sitta och läsa och känna igen mig på pricken. När jag öppnar boken spricker mitt ansikte upp i ett brett leende och jag blir genast så glad när jag läser den. Det är skönt att det inte är så allvarliga problem hon har. Om det hade vart det så skulle boken inte kunna ha samma lättsamma ton. En riktigt bra bok som alltid är värd att läsa!

Kram Nea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]