boknea -

The Island

Igår såg jag en riktigt spännande film. Den hette The Island och handlade om några människor på i ett jättestort hus. Där fick de lära sig att de var de enda överlevande från när jorden "förstördes". Chefen för huset hålle hårt på att killar och tjejer inte får komma för nära varandra. Chefen håller också koll på vad dom äter så att dom ska hålla sig friska. I huset är allting som en stor väntan. Allas stora dröm är att komma till Ön. Det enda stället på jorden som inte har förstörts. Men så börjar en kille misstänka att Ön kanske inte är vad de tror att den är.

Anledningen till att jag skriver om den här är att jag hittade väldigt många likheter med böckerna Ful, Hungerspelen och Oönskad. Alla handlar om en hemsk framtid där myndigheterna ljuger och döljer saker. Eftersom jag är väldigt insnöad på framtiden så tyckte jag därför att det var jättekul med en film som på många sätt har likelser med många framtidsböcker jag har läst. Men filmen var däremot bara bra i början. Sen blev det mest bilkrascher, skottlossningar och hopp från höga höjder. Inte min grej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]