boknea -

Den Hemliga Historien

Den Hemliga Historien
Skriven av Donna Tartt

När Richard Papen kommer till ett litet college i Vermont blir han genast fascinerad av en liten grupp av elever som pluggar grekiska. Han iakttar den ett tag och ser deras gemenskap. Han frågar läraren som har grekiska om han också får plugga det. Det får han, om han slutar med alla sina andra ämnen. Det gör han och efter ett tag är han med i deras lilla "elitgrupp". De studerar grekiska på dagen, och resten av tiden dricker och knarkar dom. Men så får Richard veta något. Något riktigt allvarlig. Det får absolut inte komma ut, men det är en person i vägen som kan komma att förstöra allt.


Den här boken var helt okej. Lite långtråkig på sina ställen, men ofta väldigt spännande. Jag gillade collegemiljön, den påminde mig väldigt mycket om Var Är Alaska?. Man kom också väldig nära karaktärerna, även fast man märkte att de alla dolde något. Den var väldigt välskriven kul med lite grekiska i boken. Men det var något som saknades. Jag kände inte riktigt det där suget att komma framåt. Det blev lite enformigt efter ett tag. Om författaren bara kunde korta ner den lite. Jag ville ha mer spänning. Men jag tyckte ändå att boken var rätt bra och är glad att jag har läst den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]