boknea -

Efter kraschen tog jag mig samman, bredde ut min vingar och flög iväg

Efter kraschen tog jag mig samman, bredde ut mina vingar och flög iväg - Joyce Carol Oates


Före kraschen var Jennas liv helt normalt. Hon hade vänner. Var med i löparlaget och hade en mamma och en pappa.
Efter kraschen  förlorade hon kontakten med sina vänner. Hon kunde inte längre springa och hon hade bara en pappa, ingen mamma.
Hon flyttade till sin moster och morbror i en liten stad och började skolan. I skolan höll hon sig för sig själv. Hon undvek att prata med andra och var fast besluten att inte lära känna någon.
Men så mötte hon Crow, och allt förändras...

Den här boken var riktigt, riktigt bra! Joyce Carol Oates lyckas verkligen skriva så att fastnar. Man lär verkligen känna ala karaktärer och omgivningar. Anledningen till att jag läste den här boken var att jag läser Blonde, en annan bok av Joyce Carol Oates just nu och tycker verkligen om hennes sätt att skriva. Jag ser fram emot att läsa andra böcker av henne, som Vilda gröna ögon, Stor i Käften, Dödgrävarens Dotter och Svart flicka, vit flicka.

Kram Nea




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]