boknea -

Liv & Lovisa

Liv & Lovisa - Emma Granholm

En bok om två tjejer i samma klass som avskyr varandra. Liv tycker Lovisa har allt, hon har två föräldrar, ett stort hus, coola märkeskläder och alltid sprillans nya mobilen. Lovisa tycker Liv är otrevlig och uppkäftig. När de får veta att deras föräldrar har dejtar blir ingen av dom särskilt glad. Särskilt inte när Lovisas pappa erbjuder Liv och hennes mamma att bo hos dom i deras stora lyxhus.
De gör allt för att förstöra för varandra och allt blir värre och värre. När sommarn sen kommer blir inget som  de hade tänkt. Något allvarligt händer och allt blir riktigt fel.

Den här boken tar upp ett rätt uttjatat ämne. Två personer som hatar varandra och tvingas bo under samma tak. I början var den helt okej, som en helt vanlig svensk kärleksbok. Men sen blev allting bara värre och värre. Det blev inget kul att läsa längre, men ändå så kunde man inte släppa boken.
Sen fick man läsa typ 50 sidor om hur livet sög och inget hade någon mening och allt var så synd om henne.
Inget hit alltså. 
Konstigt att den har blivit så populär. Jag tycker att den likande boken I taket lyser stjärnorna väldigt mycket, en bok som jag inte heller var särskilt förtjust in. Det är nog bara så att jag inte gillar att läsa om tonåringar som super sig fulla, hånglar med bäste vännens pojkvän och gör allt för att förstöra andras liv. Jag föredrar lite mer orealistiska böcker där två människor möts, blir kära, bråkar lite och sen blir allt bra igen. Rekommenderas inte av mig.

Kram Nea


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tyckte den var bra,,, men håller med den tar upp et ganska självklart ämne. två människor som hatar varrandra hatar varrandra ännun mer och sen går det lite över gränsen och sen handlar den typ bara om hur dåligt livet är ett tag... men ända

2010-02-09 @ 18:33:37
Postat av: Paula

Älskar den boken Jätte bra!

2010-02-16 @ 20:31:57
URL: http://paulablogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]