boknea -

Jane Eyre

Jane Eyre  - Charlote Brontë

560 Sidor

Det här är historien om en kvinnas liv på 1800-talet. Man får följa henne när hon bor hos sina elaka släktingar, när hon skickas till välgörenhetsskola och när hon blir guvernant och träffar den bistra och gåtfulla mr Rochester. Man får också följa en kvinnas kamp mot självständighet.

Jag trodde att den här boken skulle vara tråkig efter att ha kollat på framsidan, men jag borde ha lärt mig att inte döma boken efter omslaget eftersom jag som så många andra gånger även den här gången hade fel. Att läsa något annat än de här chick-lit bckerna jag brukar läsa var riktigt roligt. Fast jag fick i för sig idén till att läsa den här boken ur "En Prinsessas Dagbok", där Mia läser den. Snart ska jag läsa "Svindlande Höjder" eftersom Bella läser den i "Om Jag Kunde Drömma". Jag gillar att veta vad jag läser om. Men nu ska jag säga lite vad jag tycker om boken. Den var jättebra (som vanligt) och jag gillade att läsa något som var skrivet för så länge sen. Språket i boken var verkligen vackert och målande. Verkligen något värt att läsa.
(men omslaget ser verkligen trist ut...)

XOXO BokNea ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]