boknea -

Liftarens guide till galaxen

Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams

169 Sidor

I ett avlägset hörn av galaxen låg en liten obetydlig blågrön planet. Planeten kallades Jorden, men det var ingen i den stora galaxen som intresserade sig för den. Men en dag kom dom på att dom skulle bygga en enorm expressled som skulle ligga precis där lilla Jorden låg. På tre minuter hade Jorden gått under, och den enda överlevande var en man vid namn Arthur Dent, som kom undan med hjälp av sin kompis Ford Prefect som kom från en annan del av galaxen och hade fastnat på Jorden i ett jobb för boken Liftarena guide till galaxen som han var med och skrev i. Tillsammans hamnar dom på de mest besynnerliga ställen och får vara med om många konstiga händelser.

Den här boken var verkligen konstig. Jag vet inte vad jag annars ska säga för konstig var vad den var. Den var så virrig att det inte ens gjorde något att man inte förstod någonting, det var inte ens mening att jag skulle förstå någonting. Jag är inte riktigt säker på vad jag tyckte om den. Det fanns många ställen jag brast ut i ett gapskratt för att en mening var så bisarr och endel ställen som var jättetråkiga. Rekommenderar den för dom som gillar galna och obegripliga saker.


Kram BokNea

Kommentarer
Postat av: Elin

Najs blogg! Vad menas med bok loovers nr 1 ?

2010-01-15 @ 17:57:46
Postat av: Nea

Tackar :D Att ja e bokälskaren nummer 1 :D Hehe

2010-01-15 @ 22:24:32
Postat av: Elin

Böcker du bara måste läsa:



Tillsamans ( 1, 2, 3 )

Katarina von bredow ( alla böcker )

systrar i jeans ( 1, 2, 3 ,4

En shopalholic ( 1, 2, 3, 4, 5,

MICHELLE MAGORIAN ( god natt mister tom ) har du läst den läser du förmodligen dm andramed

2010-01-17 @ 11:44:08
Postat av: karolinajonsson

snygg blogg!

2010-01-17 @ 12:01:49
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: Nea

Elin: Håller med om att Tillsammans och Systrar i Jeans är jättebra! Katarina von Bredow har jag läst två böcker av men tyckte inte dom var så bra som jag hoppats. En Shopaholics Bekännelser och Godnatt Mister Tom ska jag verkligen läsa någon gång, dom verkar jättebra!



karolinajonsson: Tack så mycke :D

2010-01-18 @ 20:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]