boknea -

Momo eller kampen om tiden

Den här boken skulle jag recensera i biblioteksgruppen jag är med i på skolan. Jag tänkte att jag kunde lägga in den här, för den är verkligen jättebra!

Momo eller kampen om tiden

Momo eller kampen om tiden är skriven av Michael Ende och handlar om en liten tjej vid namn Momo. Hon kommer till en liten stad där hon bosätter sig i en gammal amfiteater. Hon får många vänner, både vuxna och barn och alla trivs i hennes sällskap. Men en dag kommer dom, dom gråa herrarna. Dom manipulerar människorna i den lilla byn att spara tid. Att gå och besöka sin sjuke mamma eller spendera tid med sina barn är bara slöseri med tid. Snart är staden full av jäktande människor som alla bara har tid med sin egen sak. Barnen är de enda som förstår vad som håller på att hända…

 

Den här boken är verkligen underbar! En sån där bok jag tar fram och läser om och om igen. Jag kan inte få nog av den. Den tar också upp många viktiga ämnen som tåls att tänka på. Den här boken kan läsas av alla. Min pappa läste den för mig när jag var liten och han tyckte väldigt mycket om den själv. Bara man kan läsa så kommer man gilla den här. Det spelar ingen roll om man är 8 eller 80 år.

Kram BokNea

Kommentarer
Postat av: Michael E

Den är verkligen toppenbra! Alla pappor borde läsa den för sina barn - och sig själv:-)

2010-02-11 @ 19:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]