boknea -

Äntligen sett Eclipse

Idag åkte jag och min kompis äntligen in till stan och såg Eclipse. Det har varit omöjligt att hitta någon dag då båda är hemma samtidigt. Men nu är det äntligen gjort.

Så vad tyckte jag om den?
Den var klart bättre än de två tidigare filmerna och jag får verkligen lust att läsa om hela serien nu. Däremot så var den rätt långtråkig på sina ställen. Alla samtal mellan Bella och Edward tröttade ut mig. Särskilt eftersom jag blir så irriterad på Edward! Varför ska har vara så bossig och macho? Bella måste väl ändå få bestämma själv om hon ska vara med en kompis, även om det kan vara farligt. Det är ju hennes beslut! Och att undanhålla information som rör Bella för att inte göra henne "orolig" är riktigt lågt. Det är som om han vill att hon ska sitta i en bubbla och tro att allt är frid och fröjd fast massor av saker händer runt omkring henne.
    Som ni kanske märker så har jag ganska mycket att säga om det här. Och ni behöver inte påminna mig om att det inte är på riktigt, jag är (tro det eller ej) väldigt medveten om det.

Trots att jag inte är så förtjust i Edward så tycker jag att det var en väldigt bra film. Det var kul att det handlade lite mer om de nyfödda vampyrerna också eftersom jag gärna dreglar lite över Xavier Samuel - han som spelar Riley. Seth Clearwater inte heller någon dålig syn.

Jag blev också glatt överraskad av att filmen var så lik boken. Jag brukar alltid sitta och kommentera alla saker i filmer som inte är som boken. En ovana som mina kompisar inte uppskattar när dom oftast tycker att filmen vi kollar på är riktigt bra.

I alla fall så tycker jag att filmen var riktigt bra (fast kan ingen ta och slänga ut Edward?) och ser verkligen fram emot fyran, som jag tror ska bli två filmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]