boknea -

Innan jag dör

Innan jag dör
Av: Jenny Downham


Tessa har leukemi, och vet att hon inte har många månader kvar. Men dom sista månaderna vill hon Leva. Verkligen känna att hon lever. Därför gör hon en lista på saker hon ska göra innan hon dör. På listan står det saker som att Säga ja till allt en hel dag, Göra något olagligt, bli berömd och att vara tillsammans med en kille. När hon sen träffar Adam förändras allt. Listan blir bara längre och längre. Det är så mycket att hinna med. Ändå vet hon att döden väntar henne i vilket ögonblick som helst.

Det här är nog den sorgligaste bok jag någonsin läst. Min kudde var helt fuktig av tårar när jag läst färdigt den. Sjukdomen gick väldigt långsamt också. Jag märkte inte riktigt att hon blev sämre, även fast om jag tänkte tillbaka några kapitel så var hon mycket bättre. Det tyckte jag var bra. Att hon inte helt plötsligt blev jättesjuk. Personerna kändes verkligen levande och nu efter känns det som att jag själv känner dom. Den lyckades verkligen beskriva hennes tankar och känslig på ett bra sätt. Den här boken var verkligen bra och förtjänas att läsa.

Kram BokNea

Kommentarer
Postat av: Elin

Får man låna den av dig?

2010-03-14 @ 13:38:38
URL: http://elinsboklista.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst :D Tar med den imorgon.

2010-03-14 @ 19:48:02
Postat av: Elin

Tack!

2010-03-15 @ 16:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]