boknea -

Natthimmel

Natthimmel
Av: Sofia Nordin

Efter att Tildas bästa kompis flyttat känner hon sig väldigt ensam. Hon säger aldrig något på grund av rädslan att göra bort sig eller säga fel. Hemma är det bara stängda dörrar och en mamma och pappa som "följer facit.

Men så kommer Jesper till klassen och av en händelse så hamnar dom själv vid samma bord på lunchen. Där berättar Jesper om lajv och frågar om Tilda vill följa med och testa. Tilda och Jesper blir kompisar, och samtidigt som hon hittat lajvet så känner Tilda hur hon långsamt hittar tillbaka till sig själv.


Den här boken var så fin! Jag sträckläste den. Sofia Nordin har verkligen lyckats måla upp levande karaktärer som man kan känna igen sig i. Jag älskar verkligen att läsa om lajv. Det var precis lika häftigt som i Zip. Sen tycker jag det var skönt att äntligen få läsa om en kille och en tjej som är bästa kompisar utan att dom blir ihop. Det brukar jag tycka är så irriterande. Språket i den här boken var jättefint.
En bok som verkligen rekommenderas!


Kram BokNea


Kommentarer
Postat av: Lisa

Åh.. Jag älskar din blogg! 8D

2010-03-15 @ 21:44:29
Postat av: Nea

Tack :)

2010-03-16 @ 22:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]