boknea -

Percy Jackson- Född Till Hjälte

Percy Jackson- Född Till Hjälte - Rick Riordan

Percy Jackson är tolv år och har har ADHD och Dyslexi. När ett monster helt plötsligt dyker upp och försöker döda honom vet han inte riktigt vad han ska tro. Ingen annan verkar ha märkt något, förutom hans bästa kompis Grover, som plötsligt börjar beté sig mystiskt och hemligt.
Tillslut går det inte att dölja det längre, och Percy får veta att han är en halvgud- son till en grekisk gud. Eftersom han är jagad av monster som vill åt honom måste han fly till det enda stället han är säker. Ett läger för halvgudar. Där får han veta vem hans pappa är, och vad för viktigt uppdrag han måste slutföra...

Den här boken var väldigt humoristisk. Vilken rolig idé att skriva om gamla grekiska gudar i hawaiiskjorta och khakishorts eller kritsträcksrandig kostym med portfölj som lever i en helt egen våning i Empire State Buliding.
Den var lätt och rolig att läsa och blev inte alls trög, trots sina 400 sidor. Jag skrattade ofta när jag läste den och lärde mig konstigt nog mer än hela förra terminen i skolan när vi höll på med grekiska gudar. Det bevisar att man lär sig mycket mer när man gör något när man tycker det är roligt. Jag rekommenderar verkligen den här boken och blev väldigt sugen på att se filmen nu.

Kram Nea!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]