boknea -

Var är Alaska?

Var är Alaska?
Skriven av John Green


När Miles kommer till internatskolan Culver Creek i Alabama får han för första gången vänner. Tillsammans hittar dom på trick, försöker klura ut sätt att överlista lärarna och spelar tv-spel. En av hans kompisar heter Alaska och är den snyggaste, smartast och häftigaste tjej Miles någonsin träffat. Men så händer någonting och ingenting blir som det var förut...

Jag gillar det här boken skarpt. Den var inte som andra böcker jag läser. Det var kul att den var skriven ur en killes synvinkel. Annars brukar kärleksböcker mest handla om en tjej. Boken är uppdelad i "före" och "efter" vilket var väldigt irriterande när jag var på "före"-delen för då var jag så nyfiken på vad som skulle hända. Jag hoppas verkligen att den här författaren ska skriva något mer för då ska jag verkligen läsa det!

Kram Nea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]