boknea -

Zip

Zip
Skriven av: Elvira Birgitta Holm


Zip handlar om Bim. En dag när hon sitter i klassrummet kommer det in en ny elev, Zeb. Bim tycker att Zeb, som står för Zabina, är slående vacker. Sen kommer det en till Zeb till skolan, nästan likadan som andra Zeb, men en kille som egentligen heter Zebastian. Bim, Zeb, Zeb och Bims gamla kompis Zacke börjar hänga tillsammans. Men efter ett tag blir de mer än bara kompisar. Bim blir förvirrad. Kan man älska två? Eller till och med tre? Och är det okej att älska någon av samma kön?

Den här boken var riktigt, riktigt bra. Den har verkligen inte fått den uppmärksamhet den förtjänar. Den tog upp väldigt viktiga ämnen också. Som att vara otrogen. Är det verkligen så fel? Om man älskar två stycken, borde man inte få vara med dom då? Annars blir man ju bara olycklig.
Den tog också upp det här med homosexualitet. Det är ju klart att man får älska vem man vill. Om man råkar vara kär i någon av samma kön så ska väl det inte det stå i vägen?
Det var väldigt kul att läsa om lajv också. Jag har alltid undrat vad det är. Nu när jag vet så verkar det jättespännande. Jag har hört att boken Natthimmel ska handla om det så ja får väl ta en tur till biblioteket. En sak jag inte fick veta förrän jag hade läst ut boken ingår i en bokserie som nummer tre. Typiskt!
Men den här boken är verkligen läsvärd! Den stannar kvar i huvudet långt efter att man har läst klart den.

Kram Nea!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]