boknea -

Inspiration från böcker

Brukar ni bli inspirerade av böcker? Typ som att om dom gör någon i boken blir man så sugen så att man gör det själv också. Det blir jag.


När jag läser Harry Potter vill jag så otroligt gärna vara häxa och kunna trolla. Därför har det hänt några gånger att jag har kommit till träslöjden och kännt ett stor behov av att göra en trollstav så att ja kan gå runt och förhäxa alla. Eller så kommer jag till syslöjden och syr en Hogwartsmantel.

När jag läste Natthimmel och Zip så ville jag bara boka in mig på något lajv-läger eftersom det verkar vara så otroligt kul. Nästa dag hade jag ingen lust alls längre.

I Babbeldrottningen ville jag bara till närmsta second-handbutik och leta efter gamla trasiga klänningar att fixa till så att de skulle bli helt underbara.


Om jag läser en riktigt bra bok blir det ofta så här. Jag får sån stor lust att göra det så att jag bara hoppar omkring. Ett tag senare är ja inte alls sugen på det längre utan vill bara börja på en ny bok.

Händer det här dig någon gång?

Kommentarer
Postat av: Amelie

Händer mig ganska ofta faktiskt. Speciellt med Harry Potter. När jag läst ut serien var jag jätteledsen över att inte kunna försvinna in i den världen igen. Den kommer jag ju aldrig komma till på riktigt. Men det gick över efter någon dag.

Och jag har velat ha en daimon då jag läste Guldkompassen + uppföljare.



Egentligen vill jag dessa saker fortfarande, men jag är inte lika ledsen över det omöjliga i det längre.

2010-05-12 @ 16:45:10
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]