boknea -

Janis den Magnifika

Janis den Magnifika
Skriven av Johanna Nilsson.


Janis bästa kompis Emelie har just tagit livet av sig. Tillsammans tog hon med sig de sju människor som gjorde hennes liv så hemst att det inte längre var någon idé att leva.
Janis är full av både sorg och ursinne på Emelie. Hur kunde hon lämna henne? Hur kunde hon vara så hems att hon dödat andra människor samtidigt?
Tillslut vet hon varken ut eller in. Därför tar hon brorsans bil och drar. Åker norrut för att få se norrskenet. Det var ju det Emelie ville att de skulle göra tillsammans. Men resan blir inte utan problem.


Vilken underbart bra bok! Språket var så fint och målande och bara flöt på. Det kändes som att jag var Janis och att det var mig som allt hände. Det var så kul att få läsa om alla olika människor Janis träffade på vägen. Både trevliga och... ja, inte så trevliga. Det kändes så verkligt alltihop. När jag väl hade satt mig ner med den reste jag mig bokstavligen inte upp förrän jag läst ut den. Nu är jag verkligen sugen på att läsa de andra böckerna i I.R.L. Vilken tur att jag precis lånat Justin Case på bibblan.

Jag vill tacka LillaO så mycet för denna underbara bok!

Kommentarer
Postat av: Elin

måste låna en sån där irl bok någon gång! verkar rätt bra!

2010-05-03 @ 20:28:54
Postat av: Amelie

Kul att du gillade boken! Har den väntandes i bokhyllan så det var kul att höra något positivt!

2010-05-04 @ 15:24:28
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]