boknea -

Jinx - Tur i Oturen

Jinx - Tur i Oturen
Skriven av (den bästa författaren i hela världen) Meg Cabot.


Jean har alltid haft otur. Ända sen blixten slog ner i sjukhuset när hon föddes har oturen förföljt henne. Därför har hon fått smeknamnet Jinx. Tillslut flyttar hon till sin moster och morbror och deras tre barn som bor i New York. Oturen kan väl ändå inte följa med henne ända dit? Men där trodde hon fel. Hennes kusin Tory vill verkligen år henne, och Jean har ingen aning om varför. Samtidigt träffar hon en jättesöt kille, Zach i huset bredvid som visar sig vara väldigt trevlig. Olyckligtvis finns det någon som inte vill att de ska umgås och som är villig att göra allt för att få som den vill.


Cabot har gjort det igen! En smått galen romantisk berättelse med en gnutta övernaturlighet. Finns det bättre avkoppling? Meg Cabot tar ofta med lite magi i sina berättelser med ändå så lite så att man ändå inte riktigt tänker på det. Riktigt skickligt! Dock har jag märkt små likheter i hennes böcker.
Både i En Prinsessas Dagbok och den här så gillar dom inte organiserad idrott.
Både i den här och Saknad så har dom blivit träffade av en blixt.
I Idolen och Saknad finns det någon som heter Karen Sue.

Jag stör mig inte direkt på de här likheterna och tycker inte direkt att det gör något. Det blir säkert så när man skriver så mycket.

På det hela taget så gillade jag inte den här boken. Jag älskade den! Läs den!

Kommentarer
Postat av: Lisa.

Hon skriver nog som hon själv tänker.

Och antagligen gillar hon inte idrott.

Och så gillar hon väl när det åskar. xD

Karen Sue är ju dessutom ett sött namn. :D

Men som du säger så blir det ju lätt så när man skriver mycket.

Meg Cabot skriver verkligen MYCKET böcker. Och BRA böcker.

Älskar den där boken. Såbra.

2010-06-01 @ 11:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]