boknea -

Justin Case

Justin Case
Skriven av Meg Rostoff




David Case är jagad. Och inte av vem som helt, utan av Ödet. Men att vara jagad av ödet är inte det lättaste. Han måste byta identitet. Byta klädstil, hårfrisyr, och till och med namn. Men det räcker inte. Han flyr från sin familj, skola och vänner och bosätter sig på en flygplats. Men Ödet är honom hack i häl...


Jag vet inte riktigt varför jag inte gillar den här boken. Den var bra skriven, fint språk och kul story. Ändå fastnar den inte hos mig. Ibland kunde den vara väldigt långtråkig när han bara låg i soffan och surade. Kul att läsa om det liksom. Sen blir jag så irriterad på honom hela tiden. Alla är så snälla och trevliga mot honom och ändå är han så dum och ohövlig mot dom.

En sak jag ändå gillade var att i endel kapitel skrev Ödet. Det var riktigt kul.

Jag undrar dock varför den är med i I.R.L. Det står ju för "I verkliga livet" eller "In real life". Det här känns inte riktigt som något som skulle hända i verkligheten. Någon som vet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]