boknea -

Köpt två böcker

Idag när jag var i stan spanade jag efter Kära Edda, som är skriven av Elen Fossheim Betanzo. När jag till slut hittade den så visade det sig att den var ynka 128 sidor lång och kostade 130 spänn! Vem slösar så mycket pengar på så tunna böcker?
Istället gick jag bort till rean och hittade två böcker, båda på mer än 128 sidor som faktiskt verkade mycket bättre och dessutom kostade mindre tillsammans än vad bara Kära Edda kostade. Jag blev alltså riktigt nöjd, trots att jag inte fick boken jag var ute efter.

De två böckerna jag köpte var Tusen gånger starkare av Christina Herrström och Vadå feminist? av Lisa Gålmark. Det var inte förrän jag kommit hem som jag insåg att jag faktiskt hade köpt två böcker om genus. Båda verkar riktigt intressanta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]