boknea -

Systrar i Jeans andra, tredje och fjärde boken

Systrar i Jeans: Andra sommaren, Tredje Sommaren och Fjärde Sommaren - Ann Brashares


Jag läste först första boken i den här serien och gjorde en recension på den här. Sen har jag suktat efter resten av böckerna i serien och blev så glad över mitt presentkort på bokus och beställde dom direkt. Så här kommer handlingen på böckerna:

De fyra kompisarna bävade inför att vara ifrån varandra en hel sommar. Så länge hade dom aldrig varit ifrån varandra förut. Så hittade dom ett par jeans, som för någon utomstående verkade vara vilka jeans som helst, men för dom var jeansen något mer. De var magiska. De satt perfekt på alla fyra kompisarna. De bestämde sig för att skicka runt dom under sommaren, som en länk till varandra.

Dom här böckerna är verkligen bra! Karaktärerna känns så äkta och storyn känns verklig, som att man själv är med i den. Det har varit läsning nästan hela tiden tills jag avslutat serien. Då blev jag ledsen eftersom det inte fanns någon bok kvar. Det är så irriterande, man vill så gärna veta vad som händer så man läser den jättesnabbt. Men sen är man färdig och kan inte njuta av den längre. Då önskar man att man hade tagit det lite lungt. En bok du borde läsa!

Kram Nea

Kommentarer
Postat av: Elin

Dom är mega toppen bra! love it!

2010-02-09 @ 18:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
[email protected]